Relacja z edycji 2017

23-24 listopada 2017, EXPO XII, WARSZAWA

Współpraca marek z Influencerami, wpływ marki na konsumenta, lokalność oraz bezpieczeństwo marek w social mediach – to główne tematy II edycji Forum Power(full) Brand, które zgromadziło 100 managerów zajmujących się rozwojem i komunikacją marki.

Spotkanie rozpoczęliśmy sesją networkingową, która pozwoliła uczestnikom przełamać pierwsze lody i dzięki temu swobodnie dyskutować i wymieniać uwagi podczas całych dwóch dni.

Podczas pierwszego dnia uczestnicy mieli okazję wysłuchać kilku historii marek oraz prób podtrzymywania ich atrakcyjności i zwiększania zaangażowania klientów. Trendy konsumenckie czasem pozwalają zrewitalizować markę, ale generalnie, po około 6 latach każdy marketer staje przed wyzwaniem ożywienia jej. Na szczególną uwagę tego dnia zasłużyły dwa wystąpienia: Stefana Nabiałczyka (Dyrektora Mareketingu – New Balance) oraz Anny Pawłowskiej-Kruzińskiej (Kierownika Marketingu – Martwit). Tematy dotyczące współpracy marki z Influencerami oraz budowania relacji marki z konsumentem przy niskim budżecie uzyskały w opinii wszystkich uczestników najwyższe noty.

Pod koniec dnia zaprosiliśmy uczestników na koktajl, który oprócz funkcji networkingowej był także szansą na wygranie „dużych pieniędzy” lub „bankructwo” w naszym kasynie.

Drugiego dnia – prowadzonego przez Pawła Wójcika z UW – skupiliśmy się głównie na działaniach w social mediach; współpracy z Influencerami, których także gościliśmy na żywo. Wystąpienia w tym dniu otworzył swoim wykładem gość specjalny: Iain Preston (Global Client Leader, Publicis Groupe, UK), który pokazał trendy w komunikacji m.in. to co czeka tuż za rogiem: czyli sztuczną inteligencję, która wraz z dokładną personalizacją stanowi przyszłość dla komunikacji marek. Prezentacja Iaina okazała się trzecią najwyżej ocenioną spośród wszystkich case studies prezentowanych podczas Forum.

Na uwagę zasługuje także dyskusja na temat bezpieczeństwa marek w świecie cyfrowym, która uzmysłowiła nam, jak w dzisiejszym świecie łatwo można stracić reputację marki, jeśli nie jest się przygotowanym na kryzys w każdym możliwym kanale. Swoimi doświadczeniami podzielił się między innymi Tomasz Michalski (Marketing & Media Manager, Żywiec Zdrój), który opowiedział w jaki sposób marka Żywiec Zdrój poradziła sobie z kryzysem, którego niedawno doświadczyła. Zapamiętaliśmy przesłanie tej dyskusji: „naprawdę warto współpracować z dobrą agencją PR, ale koniecznie trzeba sprawdzić jej kompetencje – i to w „realu”, róbmy więc naszym agencjom ćwiczenia przeciwpożarowe! Forum zamknęło wystąpienie Influencerów: Ziemniaka i Tivolta oraz Gabrieli Barnat z agencji Lifetube.

Dzień przed Forum, 22 listopada odbyły się dwa warsztaty dla naszych Uczestników. Pierwszy z nich poprowadził Kamil Bolek – Dyrektor Marketingu w LifeTube – razem z zaproszonymi Influencerami. W Forum udział wzięli Zuzanna Matejkowska, Paulina Mikuła, Tivolt i Ziemniak.
Drugie warsztaty poświęcone zostały aspektom prawnym. Warsztaty „Bezpieczna marka w świecie digital” – jak się okazuje – to dzisiaj temat ważny dla każdej marki. Spotkanie poprowadziły Panie Mecenas: Aleksandra Młoczkowska, Rzecznik Patentowy; dr Anna Sokołowska – Ławniczak, Rzecznik Patentowy oraz Partner Małgorzata Czerwińska – Kasprzak, Radca Prawny, reprezentujące Kancelarię Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy.

Oto wyróżnione prezentacje tegorocznej edycji Forum, gratulujemy świetnego ich przygotowania i wygłoszenia:
  • Jaką rolę może pełnić Influencer w kontekście kanałów społecznościowych w kreowaniu wizerunku marki, czyli „co dla kogo”
    Case study: NEW BALANCE
    Stefan Nabiałczyk, Marketing Director, NEW BALANCE
  • Budowanie relacji z konsumentem przy ograniczonym budżecie promocyjnym
    Case study: AKCJI MARWITALIZACJA
    Anna Pawłowska-Kruzińska, Kierownik Marketingu, MARWIT
  • "Do chatbots dream of AI sheep?" and what else should modern marketers prepare for as advanced technologies change the face of communications?
    Iain Preston, Global Client Leader, PUBLICIS GROUPE
Opinie
„Gratuluję (…) wydarzenia. Ponownie pełne inspiracji i świetnych wskazówek do działania.” Ewa Sadowska, Communications Manager CSR & Brand PR Lead CEE, UPC POLSKA
„Konferencja Power Brand była kapitalną okazją do wymiany najlepszych praktyk z przedstawicielami czołowych organizacji na polskim rynku. Tematyka prelekcji była mocno zróżnicowana, co pozwoliło spojrzeć mi na niektóre kwestie dotyczące moich zadań zawodowych ze świeżą perspektywą. Jednakże tym, co stało się dla mnie nieocenioną wartością z tych wspólnie spędzonych 2 dni, są dziesiątki wymienionych wizytówek i nowych kontaktów – prawdziwy networking 2.0.” Stefan Nabiałczyk, Marketing Director, NEW BALANCE
„Konferencja ‘Powerfull Brand’ to niezwykle inspirująca i efektywna platforma wymiany wiedzy w zakresie trendów komunikacji marketingowej. Warto otworzyć się na ciekawe doświadczenia innych w przyciąganiu uwagi klientów i promocji marki, po to, aby niezależnie od tego jaki biznes prowadzimy, zapewnić mu rozwój.” Benedykt Korduła, dyrektor marketingu, ISOVER

Wszystkim Uczestnikom i Prelegentom bardzo dziękujemy za udział w Forum i zapraszamy do grupy na LinkedIn!

www.linkedin.com/groups/8640072

Do zobaczenia w 2018 roku!

Katarzyna Klimkiewicz
Project Director
606 783 124
email: katarzyna.klimkiewicz@bluebusinessmedia.com

Biuro Kraków:
Blue Business Media Sp. z o.o.,
Kraków 31-031, ul. Berka Joselewicza 21c
tel: +48 12 350 54 06
Biuro Warszawa:
Blue Business Media Sp. z o.o. ,
Warszawa (01-222), ul. Prądzyńskiego 12/14

© 2018 Blue Business Media